škola

9 KLÍČŮ K ADHD A PAS

2 190

Anotace: 

Přistoupit k žákovi s ADHD a PAS dle odborné diagnózy může pomoci lépe jej pochopit, ale zároveň způsobit vidění skrze „nálepkový filtr“. Možná pak nevidíme žáka s jeho kvalitami a rezervami, ale spíše „porouchaného“ člověka. Často diskutovaným problémem je také nejasná hranice mezi nevychovaným a zdravotně znevýhodněným žákem. To způsobuje mnohá nedorozumění, předsudky, změny v komunikaci a chování.

Cílem kurzu je metodická podpora pedagogických pracovníků v lepší orientaci v potřebách a prožívání žáků s diagnózami ADHD a PAS. Účastníci si formou nácviku osvojí 9 „klíčů“ – praktických dovedností, které mohou uplatnit v pedagogické praxi. Seznámí se taktéž se stručnou teorií z oblasti neurobiologie a faktem, že diagnóza ADHD a PAS není „konečná“ a že je možné provádět konkrétní změny na úrovních tělesného vnímání, cítění a myšlení.

Kurz je určen pro asistenty pedagoga, učitele základních a středních škol, speciální pedagogy a školní psychology.

Obsah školení:

  • Aktuální poznatky z oblasti neurobiologie ADHD a PAS
  • Příběhy mladých lidí s ADHD a PAS – problémy a výzvy ve školní praxi

·Triáda tělesného vnímání, emočního prožívání a kognitivních funkcí.

  • 9 klíčů k ADHD a PAS – nácvik praktických dovedností (všímavost, nenásilná komunikace, pozitivní posilování, emoční korekce, mentální mapování a další)
  • Doporučené zdroje pro další vzdělávání
  • Shrnutí, diskuse, závěrečná zpětná vazba

 

Termín: 18. 4. 2024 ,  9 – 16 hod.

Lektor: Mgr. Zdeněk Vilímek

místo konání:

  • Scholaservis Prostějov
  • Palackého 151/10
    Prostějov  796 01

přednášející
termín 18. 4. 2024 ,  9 - 16 hod.
uzávěrkapo termínu, na seminář se již není možné přihlásit
určeno pro
zaměření
místo konání
SCHOLASERVIS.cz
Středisko dvpp

 
kontaktní osoba
Mgr. Zdeňka Roháčková
mobil: 775 033 326
e-mail: z.rohackova@scholaservis.cz