Program je tvořen metodami podporujícími učení žáka prostřednictvím jeho aktivity a jeho zapojením do hodnocení + diskusemi o zásadách aktivního učení. Program je postavený na aktivitě a vzájemném sdílení účastníků.
Účastník
• pojmenuje zásady aktivního učení
• analyzuje a reflektuje svůj přístup k žákům- nakolik jsem koordinátorem dění?
• popíše vliv metakognice na kompetenční rozvoj žáka
• vyzkouší metody, které podporují vlastní myšlení žáků
Přehled možných témat, na něž se můžeme během semináře zaměřit:
- Alfa box na téma Aktivní učení
- Za co je při učení zodpovědný žák a za co učitel. Co má jak silný vliv na výsledky
žákova učení. Metakognice a její místo mezi žákovými činnostmi
- Jak vést žáky k reflexi jejich aktivního učení, zásady reflexe a zpětné vazby
- Dvojitý zápisník + Poslední slovo patří mně
- Ano-ne + Životabáseň + Desetiřádková pyramida
= vyzkoušení metod, které podporují aktivitu žáků
- Jak žáka přizvat k hodnocení, jak na něj delegovat hodnocení – 5 strategií formativního
hodnocení + vybrané techniky
- Podpora v práci učitele – nácvik vět a formulací, které jsou komunikačně rovnocenné
- Společná reflexe
Lektor: PhDr. Libor Kyncl – lektor, mentor a systemický kouč
Vystudoval FF MU Brno, učitelský obor jazyk český – dějepis. Po 16 letech učitelské praxe na Gymnáziu Hustopeče a SOŠ knihkupecké Brno působil 1 rok na České školní inspekci. Jako lektor se zaměřuje na program RWCT, osobnostní a sociální výchovu, klíčové kompetence, kooperativní vyučování, metody aktivního učení, formativní hodnocení, čtenářskou gramotnost, etickou výchovu, koučování, mentoring a mentorské dovednosti, lektorské dovednosti…
cena: 2 300 Kč
datum: středa 1. 3. 2023
téma: Žák jako hlavní aktér výuky
časová dotace: 8 vyuč. hodin
místo: Scholaservis Prostějov