CENA: 1 790 Kč
Seminář je určený pracovníkům těchto úřadů, kteří zodpovídají za spisovou evidenci, ukládání, archivaci a skartaci všech typů dokumentů, za správné nakládání s nimi v souladu s povinnostmi v této oblasti, jež pro ně vyplývají ze zákona č. 499/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky č.259/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů
Program:
Úvod do problematiky a legislativní rámec
- obecný úvod do problematiky
- právní předpisy upravující spisovou službu (zákon č. 499/2004 Sb. a platné znění provádějících předpisů vyhlášky č. 259/2012 Sb., vyhláška č. 645/2004 Sb.)
- související právní předpisy (správní řád, zákon o účetnictví, zákon o ochraně osobních údajů aj.)
Spisová služba a její organizace
- hlavní cíle, úkoly a principy spisové služby
- etapy výkonu spisové služby (příjem, evidence, rozdělování a oběh dokumentů, vyřizování, vyhotovování, podepisování a odesílání dokumentů a ukládání dokumentů)
- zvláštnosti a specifika spisové služby prováděné elektronicky v elektronických systémech spisové služby
Jak zpracovat, případně aktualizovat spisový řád
- zásady pro zpracování interní směrnice
- metodické pokyny a vzory pro tvorbu spisového a skartačního plánu
Jak správně vytvořit spis
- způsoby tvorby spisu (spojováním, sběrný arch spisu)
- evidence spisu
Specifické dokumenty
- specifika účetních a daňových dokladů
- ochrana dokumentů obsahující osobní údaje ve smyslu GDPR a zákona č. 101/2000 Sb.
Vyřazování dokumentů
- skartace v listinné podobě a v systémech ESSSL (specifika)
- příprava a realizace vyřazení dokumentů
- zpracování skartačního návrhu, vyřazení dokumentů a podmínky jejich likvidace
Dotazy a diskuze
Základní informace
- Termín kurzu: 10.12.2018, od 9:00 – 13:00 hodin
- Délka semináře: 4 hodin výuky
- Číslo akreditace : Bez akreditace
- Místo konání: Jeseník
- Uzávěrka:10.12.2018
Kontaktní údaje
- Mgr. Zdeňka Roháčková
- mobil: 775 033 326
- e-mail: z.rohackova@scholaservis.cz